28 marca 2022 r. Minister Edukacji i Nauki dokonał zmiany w „Podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021-2022”.
Do kierunków określonych w piśmie z dnia 8 lipca 2021 r. zostały dodane 2 nowe tj.:
- Rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości".
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Powyższe zmiany uwzględnimy w materiałach do szkolenia: "Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2021/22", na które serdecznie zapraszamy.
Ponadto z tematów kontroli przewidzianych dla kuratorów oświaty wykreślono:
f) w publicznych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych:
- „Przyjmowanie do szkół i wspomaganie nauki osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi podlegającymi obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw”;
g) w publicznych szkołach podstawowych, prowadzanych przez jednostki samorządu terytorialnego, w stosunku do których podjęto zamiar likwidacji w roku 2020, 2021 lub 2022:
- „Zgodność z prawem procesu rekrutacji, przyjmowania i przenoszenia uczniów do innej szkoły w latach 2019-2021 oraz arkuszy organizacji pracy szkoły”.
Pisma MEiN:
- Zmiana w Podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021-2022
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022
31-03-2022