Zobacz inne artykuły:
zdjecie_aktualnosci
SIO w praktyce – zadania do końca roku szkolnego
zdjecie_aktualnosci
Edukacja z wojskiem. Komunikat Minister Edukacji
zdjecie_aktualnosci
Nieobowiązkowe prace domowe - jak wspierać samodzielną naukę uczniów?


Gry komputerowe w podstawie programowej
zdjecie_aktualnosci

30 czerwca br. MEIN ogłosiło nowy program - „Gry w edukacji” - ma on na celu uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego, rozwijanie kompetencji miękkich i wyobraźni poprzez włączanie gier komputerowych do procesu dydaktycznego.

Dwie gry są już dostępne dla uczniów i nauczycieli - „This War of Mine” 11 Bit Studios oraz „Gra szyfrów” przygotowane przez IPN - i zgodnie z zapowiedziami Ministra Edukacji i Nauki jeszcze w tym roku zostaną wpisane do podstawy programowej jako treści rekomendowane. Gra „This War of Mine” jest grą dla osób pełnoletnich, stąd będzie częścią podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych, w ostatnich klasach, zaś „Gra szyfrów” będzie dostępna również dla młodszych uczniów.

 

„This war of mine”

„This war of mine” - to gra wideo, która konfrontuje gracza z realiami wojen domowych, a następnie proponuje pogłębienie refleksji o perspektywę ofiar – bezbronnych cywilów, w tym dzieci.

Dzięki grze uczniowie mogą skorzystać z atrakcyjnego sposobu przekazywania wiedzy i poszerzenia granic wyobraźni. Gra była wielokrotnie nagradzana i omawiana w kontekstach pedagogicznych oraz społecznych.

„Gra szyfrów”

„Gra szyfrów” to projekt gamingowy, przygotowany jako gra FPP (first person perspective). Składa się z trzech misji. Opisuje ona przebieg wojny polsko‑bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał. Każdy gracz może złamać bolszewickie szyfry i zniszczyć sowiecki pociąg pancerny. Dziesiątki młodych osób wciela się w żołnierzy wojny polsko‑bolszewickiej z 1920 roku, uruchamia skomplikowane urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat i ratuje Europę przed komunistycznym zniewoleniem.

Rozwiązania zastosowane w grze powstały na bazie materiałów źródłowych lub zostały odwzorowane z historycznych eksponatów. Misje graczy to udokumentowanie wydarzeń historycznych, a każdy z bohaterów ma inne, kluczowe dla wyników bitwy zadanie. Ta pierwszoosobowa gra 3D, z elementami skradania się oraz rozbudowanymi zagadkami, wprowadza gracza w świat wojny, która zdefiniowała Europę. Jej fabuła rozpoczyna się pod koniec 1920 roku, kiedy to toczy się walka o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy oraz bazę techniczno‑zaopatrzeniową.

 

Zarówno „This War of Mine” jak i „Gra szyfrów” są dostępne dla uczniów i nauczycieli w Polsce. Można je wykorzystać na lekcjach języka polskiego, etyki lub wiedzy o społeczeństwie. Gry można pobrać ze strony internetowej.

Jakiekolwiek dalsze udostępnianie, odsprzedawanie, używanie w celach komercyjnych, umieszczanie na serwisach komercyjnych jest surowo zabronione.

MEiN zapowiedziało zwiększenie bazy gier do 30 pozycji.

 

Źródło: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/gry-wideo-w-procesie-dydaktycznym-to-kolejny-etap-unowoczesniania-polskiej-szkoly-konferencja-prasowa-poswiecona-wlaczeniu-gier-video-do-procesu-dydaktycznego

 

30-06-2022

 

 

ECRK s.c.
ul. Elektryczna 1/3 lok. 216
15-080, Białystok
Oddział Warszawa:
ul. Kabacki Dukt 18/7
 
Telefony

logo