WDRAŻANIE TIK W SZKOLE - od projektu do monitoringu
Szanowni Państwo!
Kompetencje informatyczne to jedna z kompetencji kluczowych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania w dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym. Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego zobowiązuje szkoły do szerokiego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) jako narzędzia codziennej pracy dydaktycznej już od pierwszego etapu edukacyjnego. Wdrożenie TIK to zadanie i obowiązek dyrektora, a przy tym ważny element strategii zarządzania szkołą.
Zapraszamy na 1 - dniowe szkolenie, na którym kompleksowo przedstawimy w/w zagadnienia.
TIK jako narzędzie aktywizacji i rozwijania kompetencji kluczowych uczniów.
Cztery filary cyfrowej szkoły:
infrastruktura,
sprzęt,
kompetencje nauczycieli,
zasoby.
Model SAMR – czyli etapy wdrażania technologii w szkole.
Przykładowe zasoby, programy i aplikacje wykorzystywane w dydaktyce przedmiotowej.
Szkoła w chmurze, czyli gdzie?
TIK a aranżacja przestrzeni szkolnej.
Jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci?
Monitorowanie wdrożenia oraz ewaluacja efektów wykorzystywania narzędzi TIK.
UCZESTNICY SZKOLENIA OTRZYMAJĄ ZESTAW MATERIAŁÓW PISEMNYCH (ok. 150 stron) W FORMIE SKRYPTU i WERSJĘ ELEKTRONICZNĄ NA PŁYCIE CD do wykorzystania w swojej placówce. KAŻDY UCZESTNIK SZKOLENIA OTRZYMA ZAŚWIADCZENIE POŚWIADCZAJĄCE UDZIAŁ W SZKOLENIU.
Szkolenie poprowadzi:
Magdalena Bogusławska - Menedżerka oświaty, edukatorka, członkini grupy Superbelfrzy RP. Pracowała jako Prezes Zarządu Fundacji Primus, ekspertka projektów edukacyjnych Kulczyk Foundation, dyrektor Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych – ORKE WSiP, dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz jako wicedyrektor Społecznego Gimnazjum nr 20 Zespołu Szkół Bednarska w Warszawie. Obszarami jej zainteresowań są nowoczesne technologie w procesie uczenia się - nauczania, problematyka motywacji i kształtowania uczniowskiej aktywności, wdrażanie zmiany, zagadnienia przywództwa, doradztwo edukacyjno-zawodowe, dwujęzyczność oraz edukacja wielokulturowa.