Czy uczestnicząc w konkursie na stanowisko dyrektora publicznej szkoły muszę dołączać kopię dowodu osobistego?
Nie, nie ma takiego obowiązku prawnego.
Wystarczające będzie oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
- imię (imiona) i nazwisko,
- data i miejsce urodzenia,
- obywatelstwo,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji).
Dopiero przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem dopuszczonym do postępowania konkursowego komisja konkursowa ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo.
Zarówno aktualna (z 1.09.2019), jak i pierwotna (z 25.08.2017) wersja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej nie zawiera w § 1 ust. 2 pkt 4 wymogu dołączania kopii dokumentu tożsamości.
Źródło: https://twitter.com/UODOgov_pl/status/1362703480247488512/photo/1
20-02-2021