Cel główny:
Uczestnicy wiedzą, jak planować i organizować pracę z uczniami z autyzmem ( w tym z zespołem Aspergera) w przedszkolu / szkole.
Cele szczegółowe:
Uczestnicy
- dowiedzą się, jakie są cechy osób z autyzmem i jak pracują mózgi nieneurotypowe
- zdobędą niezbędne do planowania i organizowania codziennego wsparcia dziecka/ucznia z autyzmem informacje
- poznają strategie wspomagania funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego,. społecznego osób z autyzmem
- będą potrafili zaplanować i zorganizować przestrzeń rozwojową dziecka/ ucznia z autyzmem z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb
Szkolenie prowadzi: dr Adriana Kloskowska - doktor nauk humanistycznych, nauczyciel dyplomowany, wykładowca akademicki, autor licznych publikacji, doświadczony edukator. Swoje doświdczenie czerpie z jednej strony pracując w szkole, pełniąc funkcje: nauczyciela języka polskiego, oligofrenopedagoga, specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i edukacji osób z autyzmem, terapeuty integracji sensorycznej, doradcy zawodowego i wychowawcy, z drugiej jako dyrektor, diagnosta i terapeuta neurorozwojowy, coach w Specjalistycznym Centrum Neurorozwojowym w Grudziądzu. Jest członekiem Rady Naukowej Stowarzyszenia Terapeutów Neurorozwojowych.Ukończyła kurs zarządzania oświatą, kursy trenerskie i liczne studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika, Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja, Wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem, Nauczanie języka polskiego jako obcego, Job coaching – doradztwo zawodowe, doradztwo edukacyjne, coaching kariery.