Cele:
- omówienie znaczenia zarządzania sobą w kontekście procesu uczenia się;
- zapoznanie z technikami efektywnego planowania (np. metoda SMART, matryca Eisenhowera);
- zidentyfikowanie źródeł stresu u uczniów i poznanie technik relaksacyjnych (np. techniki oddechowe) i strategii radzenia sobie ze stresem;
- zapoznanie z technikami motywacyjnymi (techniki wyznaczania celów);
- refleksja nad znaczeniem autorefleksji i samooceny w rozwoju uczniów.
Opis szkolenia:
Zarządzanie sobą jest kluczową kompetencją dla sukcesu uczniów. Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli i nauczycielek w narzędzia i strategie niezbędna do rozwijania u uczniów i uczennic umiejętności zarządzania sobą. Uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak nauczyć uczniów i uczennice efektywnego planowania, organizacji czasu, co pozwoli na lepsze wykorzystanie ich potencjału. Szkolenie obejmuje techniki radzenia sobie ze stresem, metody motywacyjne, które zwiększają zaangażowanie uczniów i uczennic w proces uczenia się. Ważnym elementem szkolenia będzie rozwijanie umiejętności autorefleksji i samooceny. Dzięki udziałowi w szkoleniu nauczyciele i nauczycielki będą mogli skutecznie wspierać uczniów i uczennice w osiąganiu sukcesów.