Cel główny:
Uczestnicy wiedzą, jak dostosować system oceniania dla uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb i możliwości.
Cele szczegółowe:
Uczestnicy:
- poznają zasady oceniania uczniów, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodne z przepisami prawa oświatowego;
- zdobędą praktyczne informacje nt. dostosowania oceniania do możliwości uczniów z konkretnymi (występującymi w danej placówce) specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np. z niepełnosprawnością intelektualną, dysleksją, autyzmem, afazją. Mutyzmem wybiórczym, FASD, ADHD, zaburzeniami psychicznymi.
Program szkolenia:
- Co o ocenianiu, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, mówi prawo oświatowe?
- Ocenianie a klasyfikowanie i motywowanie.
- Ocenianie a dostosowanie wymagań edukacyjnych i organizacji procesu uczenia się.
- Indywidualizacja oceniania przedmiotowego.
- Indywidualizacja oceniania zachowania.
- Współpraca z rodzicami w zakresie oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Szkolenie prowadzi: dr Adriana Kloskowska - doktor nauk humanistycznych, nauczyciel dyplomowany, wykładowca akademicki, autor licznych publikacji, doświadczony edukator. Swoje doświdczenie czerpie z jednej strony pracując w szkole, pełniąc funkcje: nauczyciela języka polskiego, oligofrenopedagoga, specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i edukacji osób z autyzmem, terapeuty integracji sensorycznej, doradcy zawodowego i wychowawcy, z drugiej jako dyrektor, diagnosta i terapeuta neurorozwojowy, coach w Specjalistycznym Centrum Neurorozwojowym w Grudziądzu. Jest członekiem Rady Naukowej Stowarzyszenia Terapeutów Neurorozwojowych.Ukończyła kurs zarządzania oświatą, kursy trenerskie i liczne studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika, Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja, Wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem, Nauczanie języka polskiego jako obcego, Job coaching – doradztwo zawodowe, doradztwo edukacyjne, coaching kariery.