Cele szkolenia to:
- zapoznanie uczestników z przepisami regulującymi ocenianie w szkole w taki sposób, by potrafili je zastosować w praktyce szkolnej,
- uświadomienie celów oceniania,
- zwrócenie uwagi na wymaganą przepisami dokumentację dotyczącą oceniania.
Program szkolenia:
- Ocenianie uczniów z zajęć edukacyjnych i zachowania - podstawy prawne oceniania.
- Pojęcie, rola i funkcja oceny szkolnej.
- Obowiązki nauczycieli i wychowawców związane z ocenianiem.
- Ocenianie wewnątrzszkolne w świetle obowiązujących przepisów oraz obowiązujące zapisy w statucie szkoły dotyczące oceniania, w tym przykłady oraz propozycje zapisów uproszczonych procedur, zwanych w przepisach trybami, określonych w statucie szkoły (warunki i tryb podwyższania oceny przewidywanej z zajęć edukacyjnych; warunki i tryb podwyższania przewidywanej rocznej oceny zachowania),
- Przedmiotowe zasady oceniania, wymagania edukacyjne, kryteria oceniania w praktyce szkolnej.
- Ocenianie z różnych perspektyw szkolnych:
- postępowanie w przypadku ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej niezgodnie z przepisami prawa oświatowego w tym sposób przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności
- zwolnienie ucznia z realizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych
w przypadkach określonych przepisami, - sposób przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych i egzaminów poprawkowych,
- promowanie uczniów.
- Dokumentacja oceniania uczniów.